26 januari 2009

Som en del i packningsprocessen...

...läser jag nu damtidningar. Jag har en fallenhet för att alltid köpa tjocka, glossiga magasin när jag är på resande fot. Eller är lite hängig. Eller bara för att. Sedan läser jag dem aldrig, möjligen bläddrar jag lite i dem, men inte ens det är säkert. En dyr, miljöovänlig och ganska onödig hobby. Hur som helst: flyttning är lika med rensning, och när jag försökte smuggla ner sagda magasin i en flyttkartong tog det stopp.

- Dom här* får inte följa med.
- Men de är ju olästa. Jag menar: inspiration.
- Nej.

Ok. Så det som ser ut som bästa slappardagen (dock inga praliner) är alltså flyttförberedelser. Valpen och jag ligger sida vid sida och läser. Eller läser förresten, jag sliter ur de sidor som jag tror att jag vill läsa. Mest gillar jag bilderna, och kanske en och annan färg. En stor hög utrivna sidor ligger nu bredvid mig, på valpen.

Voj, voj: att packa, det är jobbiga grejer, det.

*Sveriges Natur, Tidningen Djurens rätt, Filter, ALT, National Geographic, Språk, Arena, fototidningar och andra som har ett lite mer långsiktigt värde, liksom så klart alla tidningar jag medverkat i, får naturligtvis följa med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste så slarvigt först. "Men herregud människa! Om Filter och Sveriges Natur INTE får följa med, vad får då följa med?", men sedan, efter fyra omläsningar såg jag det lilla tillägget "får naturligtvis följa med". Puh!

Jessica sa...

Visst är det två allt igenom fantastiska tidningar f´låt magasin? Självklart får de följa med.