01 januari 2009

Nyårsdag, eftermiddag

Jag vaknade, som vanligt, lite för tidigt i morse. Till skillnad från oftast när kalendern visar första januari var jag dock bara lite grusig: vi skålade i champagne på tolvslaget - som sig bör - men iförda mjukisbyxor alla fyra. Åtta minuter över midnatt återgick vi till Twin Peaks, det maraton vi så länge väntat på. Eller nu ljög jag: åtta minuter över midnatt förberedde vi hallon- och blåbärspaj med glass och damn good coffee. Det skulle ju varit körsbär naturligtvis, men det dög bra. Nån gång vid tvåsnåret somnade jag i soffan - de andra tre såg ett avsnitt till, jag gick och la mig. Och vaknade halv åtta när de andra fortfarande hade timmar av sömn framför sig. Jag gillar mina morgnar, och jag plockade upp Mircea Cărtărescus Orbitor. Vänster vinge som jag sett fram emot länge (böckerna jag planerat (detta ord jag är så bra på att ta till!) läsa låg i ett annat rum, men det gör inget). Några timmar i öst innan frukost - och mer Twin Peaks - var perfekt. Längtar till jag ska få återgå. Ett par avsnitt innan S och P var tvungna att åka. Igår när de kom bytte S om till the Log Lady och de hade tre ugglor som låter om man trycker dem på magen, jag hade rött nagellack. Favoritsaker med favoritmänniskor. Jag har för övrigt fortfarande mjukisbyxorna på mig.

Inga kommentarer: