28 januari 2009

Älskar, älskar, älskar. Och ett tips!

Oj, vem tryckte publicera på nedanstående? Till och med mina stundom ganska felfyllda inlägg brukar vara lite mer färdiga än det där. Nå, låter det vara. Fläkte upp naglarna på kartongerna och var tvungen att läsa lite Filter. En timme senare: naglar filade och jag är fascinerad. Bästa tidningen utan tvekan. Älskar att den kommer varannan månad. Älskar långa reportage. Älskar att de skriver seriöst om meteorer (dödsångest, det är till 2036 vi har på oss alltså?) och Carola. Älskar bra journalistik, och jag älskar förvisso bloggar, men Filter är svaret på varför det inte räcker. Och älskar att jag under den här timmen bara hunnit skumma ytan.

Så nu har jag hyllat Filter och då får ni ett länktips också. Dagens spotifylista. Utmärkt för alla som i likhet med mig aldrig på egen hand upptäcker någon musik. Jag har alltså de senaste åren spelat Morrissey, Tom Waits, Damien Rice, Anthony and the Johnsons, Anna Ternheim, Kent, Thåström, lite Nick Cave och Regina Spector. Och inget annat. Jo! Min låtlista (min enda till dess jag fick två springlistor av en fd kollega) som innehåller nio versioner av Hallelujah. Ni fattar ju: den här bloggen kanske inte är så kul som den är, men hade det varit en musikblogg hade det varit helt jävla värdelöst.

Ok. Måste packa nu, måste.

Inga kommentarer: