24 januari 2009

Femton böcker

Femton. Så många böcker ska jag nu plocka ut innan den Slutliga Nedpackningen Av Det Som En Gång Var Min Bokhylla. Javisst, 90 procent, eller något i den stilen, av mina böcker har varit nedpackade sorgligt länge, sedan i somras, sedan Tiden Innan Renoveringen, sedan Tiden Innan Skåneplanerna. Nu är det två veckor kvar till flytt, och femton böcker ska få vara onedpackade. (Vad min man, som satt upp regeln, inte vet är att jag kanske, om jag har tur, och det tror jag med denna ledtråd och förra året i färskt minne, kommer få en några små smaskigheter redan nästa helg). Oh yes, my precious! Att hela nästa helg dessutom är läshelg gör naturligtvis valen än viktigare.

Nu återstår bara att sålla. I min provisoriska hög ligger nu kanske tre gånger så många. Hm hm hm. Och så undrar de varför det tar sån TID att packa?

2 kommentarer:

Bokbabbel sa...

Haha, lycka till, det låter minsann krångligt! Själv funderar jag ut semesterlektyr som bäst!

Och njutnjutnjut av bokkollot och lova att rapportera allt därifrån önskar en avundsjuk icke-deltagare!

Jessica sa...

Semesterlektyr - det är viktiga grejer, minsann. Och rapport kommer, det lovar jag!