22 juli 2008

Jag har varit ute och slagit gräs med lie. Känner mig som universums härskare:
- Mwohahaha, come to me ye little weed scum, I will destroy you all!

Ni hör avgrundstonen, no? Visade sig att the little weed scum var starkare än jag trodde och slog tillbaka: brännässlor och tistlar. Till sin hjälp hade de också en flock broms. Men det var inte förrän lien själv vände sig emot mig och högg mig i benet som jag gav upp. Aj. Plåster nu. Och salubrin.

Henry, Charles & Camilla, Bunny och de andra skulle aldrig förnedra sig på detta sätt. Skulle de bege sig ut i solen med en bok och en flaska hemgjord flädersaft? Ja, det tror jag.

Ps. Jag tog en gruvlig hämnd på nässlorna. Stampade på dem och skrek gällt. That ought to do it.

3 kommentarer:

Boktoka sa...

Det där stampandet och skrikandet har jag också testat. Funkade jättebra vill jag minnas. Mot broms funkar bäst att vända dem ryggen och springa så fort man kan...

Anonym sa...

Richard, Henry, Charles, Camilla och Bunny skulle alldeles säkert bege sig ut i solen med en bok. Men flädersaft? Nja, snarare Wild Turkey eller färdigblandade Bloody Marys i termos. Den där ständiga rännilen av alkohol som genomsyrar dagar, du vet.

Jessica sa...

Kanske om det var lite vodka i dårå. De är gott sällskap på filten, hur som helst.