09 juli 2007

Dags igen

Så började jag läsa Mats Strandbergs Jaktsäsong, och på första sidan fanns citatet från buffyavsnittet the Gift "The hardest thing in this world is to live in it" och så funderade jag Hur var det egentligen?. Och så googlade jag och hittade hela avsnittet utskrivet och jag hinner läsa fem rader innan jag störtbölar för jag kan ju avsnittet utan och innan och det är så sorgligt. Och så tänker jag att det nog är dags igen. För att se om Buffy. Det var ju ett tag sedan senast även om jag har tittat serien ett par gånger till sedan dess, men aldrig koncentrerat. Angel hade jag inte ens börjat på då, den har jag sett sedan dess. Och Firefly och Serenity. Men det är Buffy jag kommer tillbaka till, och jag hittar fler och fler som förstått magin. Det är märkligt, vad är det som gör att vi söker oss tillbaka? Har inte köpt Buffy säsong åtta, den tecknade serietidningen alltså, ännu. Är lite rädd. För mig är serien komplett, även om jag önskar mer, mer, mer. Men att bara ett slumpmässigt (nåja, Mats Strandberg vet vilket han valde, naturligtvis) citat kan få mig att gå igång och verkligen känna, det är synnerligen annorlunda. Inte dåligt alls.

/J

Inga kommentarer: