26 augusti 2007

Handelsträdgårdar, min nya boklåda?

Zetas, och andra handelsträdgårdar visar sig vara lika farlig som boklådor: köpsuget sätter in och det finns ingen hejd på vad som åker ner i korgen (och inget känns någonsin som felköp). Två New Dawn, fem kaprifol (tre olika så att det ska blomma och dofta från juni till oktober), en hel kartong Dahlior (rea! vem visste det var rea på vackra blommor?), fyra bergsnejlikor (så söta, rent impulsköp), en fingerborgsblomma och fem rudbeckior och två pioner (en med beteckningen utsökt för 30 spänn från ovan nämnda butik, en för 79 från Plantagen. Ska bli intressant att se om prisskillnaden är begriplig) har igår grävts, eler ska idag, ner i jorden. Dessutom femtielva påsar med lök - tulpaner, narcisser, ranunklor, kallor, men de ska inte ner förrän senare i höst. Inget plommonträd, det fick inte plats i bilen, så det får bli vid senare tillfälle. Drömde att jag vaknade idag och det hade snöat. I drömmen var jag så sur över att vi inte planterade färdigt igår - hur skulle det nu går? Tyvärr verkar det som om min tillfälliga inte-äta-period börjar ta ut sin rätt, jag var svag och inte så uthållig igår. A fick göra det mesta och jag somnade på soffan vid halv tio. Var så jäkla hungrig också, det har jag inte varit innan. Eller jo, hungrig, men liksom inte svulten. Otäckt känna sig svag, jag är inte van vid det, fysiskt svag alltså. Satt på marken och drog håglöst i kirskålsrötter. Men idag känns det bättre, hoppas det var en temporär svacka. Har precis sippat i mig min morgondrink med chokladsmak, det är alltså inte gott. Själva konsistensen är yuck. Tomatsoppan - om man kryddar den ordentligt - är snart den enda jag kommer äta. Nåja, det ger resultat, så det är bra.

Inget bokande igår, mer än kanske en timme med Om skönhet. Den är fortfarande mycket, mycket bra. Tankeväckande. Dagens poptips blir The Riches, teveserie med Eddie Izzard och Minnie Driver i huvudrollerna. "The american dream, we´re gonna steal it." Rolig framförallt, men inte haha-rolig. Många lager, och redan efter fyra avsnitt (så många jag sett alltså) känns karaktärerna nära. Se!

/Jessica

Inga kommentarer: