15 augusti 2007

Sammestlent vågskvalp, sommarkväll

Men sommaren är ju inte alls slut, vad är det för dumheter jag tutat i folk på sistone? Det är bara min semester som är över.

En badsjö med solvarma klippor i kombination med solnedgång, badkläder, handduk och - givetvis - en bok, ger kvällarna en sällan skådad sommarkänsla. Speciellt som vädret nu är bättre än stora delar av det jag tidigare tog för givet var sommaren.

För er som inte har badsjöar inom räckhåll har jag inget svar. Skulle kanske vara uteservering eller långsam kvällspromenad då. Men inget slår känslan av sammetslent augustivarmt vatten att skölja bort dagen med. Igår gick jag så långt som till att utbrista, mitt i långa simtagen med solnedgång i ögonen: "Om jag bara fick göra en jordisk sak innan jag skulle åka till mars, så skulle det vara detta." Ja, jag vet att jag ofta överdriver. Försöker sluta. Använder bara när det är befogat, ok. Som här.

/J

Inga kommentarer: