31 augusti 2007

Heartbreaking och irrationella beslut

Är hemma idag, för "VAK", vård av katt. Båda har varit hos veterinären idag, den ena fick följa med hem igen direkt, hon skulle bara få en spruta, den andra fick stanna kvar. Hon har sövts, och tandsten har tagits bort. Stackars liten, hon såg så ynklig ut när jag lämnade henne.

När jag kommer hem igen ska jag göra något som förmodligen är helt sinnesslött - jag ska baka. Sinnesslött eftersom jag inte äter, och inte ska äta på sisådär en åtta veckor till. Men vi har massor med squash som måste göras nåt med, och en hel påse valnötter som riskerar bli unkna om de inte används. Således: den kaka som alliansen mumsade på i Bankeryd september 2005. Ja, jag mindes kakan men var tvungen att googla på receptet. Min lapp hade jag slängt. Det var så jag fick veta att det var två år sedan. Om den blir god kanske jag lägger upp receptet. God enligt nån helt annan än jag, då. För jag vill baka, men får inte smaka. Tänker göra´n på grovt dinkelmjöl. Mer bröd än kaka kanske. Oh, well. Kanske har jag tagit mitt förnuft till fånga när jag kommer tillbaka.

Andra tips på vad man kan göra med cirka tio kila squash? För det går väl inte att frysa som det är, va?

/Jessica

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kolla med några som borde veta!

http://www.squash.se/

;)

Jessica sa...

Jäklars, du HAR svar på allt!