24 augusti 2007

Planer och listor

Åh, mitt knapphändiga bloggande beror på nya rutiner. Eller på rutiner helt enkelt, sådant om man inte har på sommaren. Jobbrutiner och en dator som inte alltid är uppkopplad hemma. Däremot är jag inte för trött för att blogga - om det är mitt nya matlösa, kaffelösa, vinlösa liv som gör det vet jag inte, men energin yttrar sig i att jag gör saker. På kvällarna. Inget revolutionerande, men att cykla hem och sedan påta i trädgården, eller vika tvätt eller fixa rent allmänt händer numer nästan alltid. Idag ska jag träna efter jobbet, sedan åka och köpa perenner, för de ska visst ner i jorden nu. Helgplanerna ser ut på bästa tänkbara vis: trädgårdsfixa, göra fint för nästa vår. Anlägga en sprakande rabatt, plantera ett plommonträd. Förbereda grönsakslandet och ta upp potatis. Skörda squashen och göra saker på den (inläggningar, bröd, grytor) som kan frysas. Plocka svamp och lingon. Plocka rönnbär, nypon och blad till en höstkrans (eh, jag inser att just detta kanske inte blir av). Skriva massor, eftersom jag fortsätter kursen en dag i veckan i höst, den började den här veckan. Det var så ljuvligt att återse alla och träffa alla nya.

Och så ska jag naturligtvis läsa. Väntar återigen på AdLibris-paket, och medan jag väntade gjorde jag en beställning till. Har så mycket bra litt nu som ska läsas att jag blir alldeles tossig av förväntan. Detta är veckans beställningslista:

ATKINSON, KATE:CASE HISTORIES
BARNOUIN, KIM:SKINNY BITCH
OATES, JOYCE CAROL:GARDEN OF EARTHLY DELIGHTS
OATES, JOYCE CAROL:WONDERLAND
SMITH, ALI:JAG ÄR ALLT DU DRÖMT
MEYER, STEPHENIE:TWILIGHT
PLATH, SYLVIA:BELL JAR
DISKI, JENNY:STRANGER ON A TRAIN
MEYER, STEPHENIE:NEW MOON
MEYER, STEPHENIE:ECLIPSE
ANDERSSON, LENA:DUCK CITY
JOHANSSON, ANNA:ELEFANT I NYLONSTRUMPOR

En del nya bekantskaper, en gammal bekant (Oates), tre vampyrböcker (Meyer) efter lyriska beskrivningar hos Helena och inte mindre än tre böcker om fett (Skinny bitch, Duck city och Elefant i nylonstrumpbyxor). Nämnde jag att AdLibris hade bokrea?

/Jessica

2 kommentarer:

Anonym sa...

RESPEKT till den beställningen! Ojojoj vad mycket bra läsning du har framför dig. :)

Jessica sa...

Jag vet! Jag kan knappt bärga mig till de är här.