30 oktober 2008

brb

Så snart jag kunnat samla tankarna nog för att skriva en text om Angela Carters Den nya Evas passion, ska jag göra just det. Men inte just nu för den där flytten innebär försäljning och köp och homestyling och dagsutflykter till Skåne. Och i helgen kommer bästa bokcirkeln hit på miniskräckbokkollo. Vi läser The Legend of Sleepy Hollow och jag hoppas på ruskväder och brasmys. Och vin, omg vad jag längtar efter att sitta i brasmys med bästa bokcirkeln och prata böcker och dricka vin. Hurra för helgen!

Men: inget bloggande förrns tidigast måndag, okej?

Här hade jag tänkt lägga in ett youtubeklipp av något fint, men ni får leta själva i stället. Eller skriva något i kommentarerna, det är ju alltid trevligt.

EDIT: miniskräckbokCIRKELkollo, givetvis. Bokkollo är det ju eminenta Bokhora som har. Inte meningen att kidnappa ordet, skyller på entusiasm (och för all del bokkollo-längt).

3 kommentarer:

Catrin sa...

Nämen det låter ju helt enkelt - alldeles underbart! Ska genast stjäla idén med ett tema i kombo med inte bara vanlig bokcirkelträff utan även med övernattning som jag antar att miniskräckbokCIRKELkollo innebär?

Anonym sa...

Jag säger bara HURRA för fina Jessica med man och katter!

Jessica sa...

Catrin: Gör det, det var en succé! Den 10 december är nästa tematräff, då läser vi naturligtvis Le Clézio och jag förväntar mig en kandelaber eller två. Ingen övernattning då, dock, och om vi har långklänning är väl osäkert. Men lite tema i alla fall. Eftersom vi är en ganska ny bokcirkel var det dessutom ett ypperligt tillfälle att bonda.

Ka: :-)