31 maj 2007

Det ena och det andra

Står i valet och kvalet mellan att skriva något om förslaget - diskussionen? - att förbjuda vissa fångar att läsa porr, eller att skriva något om mina små potatisplantor som börjar titta upp. Eller kanske något om Nicole Richies 45-kilosfest. Eller kanske om något helt annat.

Men äh.

Det första är så självklart: Det går inte att förbjuda vissa människor vissa tidskrifter. Det är centsur och åsiktsregistrering - och kan i förlägningen leda till att polisitska tidskrifter inte ges till somliga. Förbjud porren helt i stället.

Det andra är så roligt för mig men så ointressant för er. Kanske klistrar jag in en stämningsbild i stället.

Det tredje, nä, jag vill inte ens försöka.

Det fjärde får bli tre inomhustips i stället:
Film: Blood diamond
Tv-serie: Lost room (har bara sett 1/3, men verkar lovande)
Aktivitet: Tvätta fönster (jorå, just nu när det är regnigt och dimmigt ute tror man aldrig att solen kommer lysa in och avslöja vinterränder. Men ha förströstan - det blir sol även i år. När jag ändå hushållstipsar kan jag ju berätta hur du ska göra: Använd rent varmt vatten med en droppe diskmedel som inte är djurtestad. Skrubba upp smutsen med en gammal nylonstrumpa. Torka med tidningspapper. Överlägset bäst, billigast och miljövänligast.)

Kanske ska sluta här.

/J

Inga kommentarer: