01 oktober 2005

Listmani

Idag har jag inte jobbat. Okej, jag har suttit på min plats, några kolumner i några excelldokument blev några riktigt skapliga diagram, som jag drog några, kanska alltför långtgående, slutsatser ur. Men mina tankar har varit annorstädes. För varje kolumn som blev en stapel har jag skrivit saker som "Silvertejp. Tvättmedel. Roller (som senare ströks). Läppbalsam. Myggnätet. Gasbinda. Extra shorts. Svarta klänningen." Ni ser - klockren packningslista. Lista över saker som bara kommer, och som biter sig fast som en ettrig sexåring och inte lämnar mig ifred förrän jag gjort något med dem, det vill säga, skrivit ner på lista. Och nu är jag hemma, och kan alltså göra det jag velat göra hela dagen, hela veckan. Men nej. Hade för ett vagt ögonblick glömt bort att jag hatar att packa.

Men satt champagnen på kylning, det har jag. För om bara A kommer hem ska det firas: semester! På söndag går färden mot äventyret Borneo. Lovely!

//J

Inga kommentarer: