03 september 2008

Glädjeyttringar (spontana).

Men hörrni! Jag har ju helt förbisett. Det är ju SEPTEMBER! Den attraktivaste av alla månader (tätt följd och ibland omsprungen av oktober. Metaforiskt, i kalendern kommer alltid september först).

Äntligen, jippi! Åh, bara tanken på krisp. Hög luft. Halsdukar. Tweed (damn att det är av ull, men sinnebilden!). Stövlar. Höstlöv.

Åh, måste genast uppdatera tesortimentet. Och borde de inte släppa Blossa 08 snart?

Höst, höst, höst, höst! Dansa runt i virvlande löv. Yay! Eller: jag menar så klart springa runt i virvlande löv. Inte konstigt jag kände för att börja springa just igår!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaa, höstpeppen har officiellt börjat! Och, i ett längre skede, adventspeppen! Jag premiärpromenerade i min blå höstkappa och stövlar i måndags. Kändes fint. Och så har jag köpt sista säsongen av Gilmore Girls också!

I'm so fucking predictable.

Jessica sa...

Hahaha, men predictable är ju en så förbannat bra sak, åtminstone när det kommer till saker man gillar!

Martina sa...

Höst, höst, höst! Höst, höst, höst! Det verkar som att nästan alla bokälskare gillar hösten, precis som att nästan alla bokälskare gillar katter...

Jessica sa...

Japp, och en osedvanligt stor del är te- och rödvisndrickare (även om jag gärna hinkar i mig en kopp kaffe eller tio om dagen, men kanske mer vid jobb- än boktillfällen.). Mmmm, katter, bok, te, höst, soffa, ledig. Åh, tror bestämt det precis är min söndag jag beskrev.