09 september 2008

Det ena och det andra: Mumin, Simtag och geniet Jan Stenmark. Plus ett kort ps om Boktjuven.

Blogginlägg i feberrosig punktform:

* Jag har drabbats av den där dunderförkylningen som alla andra också verkar drabbats av. Håller mig således hemma, och tycker synd om mig själv.

* Köpte igår Jan Stenmarks Du & jag. Fnissade hemskt i butiken, men nu får den mig inte ens att le. Esom Stenmark är ett geni skyller jag allt på förkylningen.

* Utlovade kritik av Boktjuven. Den uteblir. Jag levde i villfarelsen att den var upprepande. Slutet förlät den eventuella fadäsen. Jag älskade (se mitt tidigare inlägg och på ungefär 3000 andra bloggar).

* Simtag av Jessika Berglund slukades, sträcklästes i morse. Inte säker på att det var så smart: bokliga bad i mörka sjöar och verklig feber kan leda till mardrömmar. Kan inte säga ngt om den ännu dock, den är bokcirkelbok och får inte bebloggas innan möte.

* Nästa möte i bokcirkeln är i morgon, men jag kan inte vara med. Blä. Eller jag klagar inte så mycket esom uteblivandet beror på att jag måste passa superdupertidigt flyg till London, där Madonna och kompisar väntar. Men jag vill ju inte byta bort nåt, inte ens gott mot gott.

* Tänker nu sova ytterligare ett tag och sedan läsa Trollvinter eller Trollkarlens hatt. För jag har ju aldrig läst Mumintrollen. Sant och galet. Gav dock en hel hög av kapitelböckerna till vackraste systerdottern Lilla O på dopdagen (aldrig för tidigt att påbörja biblioteket, inte sant) och planerar högläsa dem för henne när hon är lite äldre. Men då måste jag så klart ha läst dem först själv.

* Ja det är synd om mig. Presenter mottages tacksamt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

En stor virtuell KRAM kommer från Lilla O och syster. Hoppas du mår bättre och får apkul på konserten och i London. LONDON-känns som hundra år sen, minns när vi shoppade fina hattar, sippade champagne i burspråket iklädda pyjamas och fnissade... Puss

Unknown sa...

Ha det så underbart bra i London och kom ihåg: Hattifnattarna rocks! Nästa gång du har bokcirkel kan du be Boktokan förklara Hattifnattmysteriet.

Anonym sa...

Åh, vad skulle jag inte ge för att leva lite dålighetsliv med Hattifnattarna en stund!

Skickar många antivirusspäckade hälsningar så att du blir frisk på ett litet k(l)ick!

Bokbabbel sa...

Muminböcker är nice, speciellt när det är mörkt ute (för precis som du säger är det trevligare, kanske rentav mer legitimt, att läsa då!).
Krya på dig och njut av London!

Jessica sa...

Tack alla, tycker mig må lite bättre! Mumintrollen är ju wow så härligt! Jag vet vems fest jag skulle vilja gå på i augustimörker.

Anonym sa...

"får inte bebloggas" - härligt uttryck, bebloggas, hmmmmm, mmmm, jag smakar på ordet och adopterar det.

Jessica sa...

Åh, jag är nästan säker på att jag inte kommit på det själv. (Fast en googling indikerar att jag kanske har det ändå. Nå, i så fall: varsågoda!)