03 november 2005

Som en gammal merca

Jag kan vara extremt svårstartad. Jag vet det själv, och jag är inte stolt över det. Spontanitet är inte min starka sida. Ska jag göra något så vill jag veta om det på förhand, helst med några dagars förvarning. Lägg till detta mitt ganska fulla schema, dagar som är uppbokade flera månader framöver, och det samma gäller kvällar och helger. När jag väl har en kväll över så är jag mer än nöjd över att få ha en timme framför teven, datorn eller tillbringa den med näsan i en bok. Många saker, kanske alla på ett plan, är självpåtagna. Dagar som i lördags, när jag faktiskt får bli uttråkad är sällsynta. Och i kväll var jag egentligen upptagen, som vanligt. Men så hörde en kompis av sig med den förlösande frågan "Vin?". Och emot min egen natur gick jag när jag svarade honom "Gärna." Och som vanligt, när jag väl är lite spontan blev jag inte besviken. Så nu sitter jag, vinrusig i pyjamas, och nöjd. Dags för middag.

/J

Inga kommentarer: