15 november 2005

Avslut

Jag har jättesvårt för avslut. Drar gärna på saker onödigt länge, hänger fast och kvar. Ibland är det roligt, som middagen i lördags som slutade med taxi hem halv sju på morgonen. Ibland är det mindre roligt, som det faktum att jag just nu har en byrå stående mitt på vardagsrumsgolvet. Halvmålad. Jag ser hur fin den kommer bli - röd, blank lackfärg, så nära latex man kan komma. Men den är struken en gång och nej, jag vill inte börja kladda igen.
Emellanåt blir jag besatt av avslut. Lånade första säsongen av Buffy (kan det vara den serie som faktiskt kommer tvåa i listan? Twin Peaks är så klart fortfarande ohotad långt uppe på förstaplatsen, och jag har haft lite svårt att bestämma vilken serie som ska komma därefter. Men kanske är det urcoola Buffy?) och tittade non stop till hela säsongen var färdigtittad. På två dagar! Det är inte hälsosamt, det är jag säker på. Lånade följdaktligen både säsong två och tre på rak arm, men måste hålla mig. Har sett två avsnitt av tvåan redan, vilket innebär att jag har fem gånger tjugotvå plus tjugo avsnitt kvar. Sedan Angel. Kan bli en bra vinter. Men byrån lär inte bli målad.

/J

Inga kommentarer: