07 april 2009

En svensk Da Vinci-kod och så bokcirkeln så klart

Jag hade bokcirkeln på besök i helgen. Un-der-bart att återse dem alla. Och så fint väder! Och bokprat! Och långa promenader ner till havet! Valpen köpte dem med hull och hår, hon tycker det alltid borde bo fler tjejer här. Idag viner vinden utanför på ett ganska störigt sätt, men i lördags låg vi ute på filtar, med Babian, och gonade oss i solen. Jag somnade en liten stund. Första solsovet för i år!

Fick läslust efter cirkeltjejerna åkt och bestämde mig för att klicka hem lite böcker. Har inte tryckt sänd ännu, för jag måste nog rata en eller två, men suget! suget! Äntligen är det här. Knäckte ryggen på en gammal pocket som jag inte kan minnas mig ha köpt, och som jag ärligt talat inte kan motivera valet av nu heller ety blurben: "SPÄNNINGSROMAN. En svensk Da Vinci-kod". Hm. De hängdas evangelium av Robert Karjel i alla fall. Och just nu är jag beredd att läsa på schampoflaskorna om det är vad som krävs för att göra mig läshungrig. Så det så.

2 kommentarer:

Mats Strandberg sa...

Tack för dina inlägg på min blogg, särskilt boktipsen, gillar din stil!!!

Jessica sa...

Men tack! Det måste ju vara det finaste en tipsare kan få höra. Säg till om du vill ha fler tips - det är ju inte alla som uppskattar meningar av arten "Den här måste du läsa/se/lyssna på" direkt, haha.