01 februari 2009

Tillbaka från kollot!

Alltså. Varför gör man inte sånt här jämt? Man tar en herrgård, trettio läsglada, boktokiga människor, lite författarsamtal och bokprat och så blandar man med afternoon tea, vacker miljö, några glas vin och supersköna fåtöljer. Och så blir det bliss! Jag läste 120 sidor ur Illusionisten och är hittills väldigt nöjd. Men idag blir det Lost, ety överkonsumtion av böcker? Nej, inte möjligt, men det är tradition vid det här laget: förra året blev det Twin Peaks-titt efter kollot.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja varför gör man inte sådär lite oftare. Tack för fint kollosällskap! Ser fram emot ett kollo i Skåne.

Unknown sa...

Du kan ju snart ordna egna läskollon. Du har ju alla ingredienserna ovan till handa. :-) Säg till så kanske jag kommer med!

Anonym sa...

Låter supermysigt!!! Och tanken på kollo i Skåne lockar även blyga stockholmare :-). Illustionisten är för övrigt ett av mina dåliga samveten; gillade den men klarade liksom inte hela vägen. Kom kanske halvvägs och nu står den där i bokhyllan och hånler lite åt mig...

Jessica sa...

Åh, det kanske rent av blir av - i så fall hoppas jag ni kommer, alla tre!

Jaså, är Illusionisten en sån där som hånler? Jobbigt. Böcker som hånler är värsta sortens. Jag läser den i myrtakt, och gillar än så länge mycket. Från och med idag kommer det vara den enda onedpackade boken.