03 februari 2009

Småstadsskräck och jättegrattis

Min skräckdealer Helena (som jag säger hurra och grattis till idag, jämte de andra fyra Bokhororna, naturligtvis) fick mig att beställa lite småstadsskräck i form av Jonathan Maberrys The Pine Deep Trilogy. Plötsligt tänker jag att det kan utvecklas till att bli ett Män som hatar kvinnor-tillfälle. Den läste jag ensam i en stuga i en skog en sommarnatt, och var så skraj att jag inte vågade släcka lampan av rädsla för att det skulle avslöja min närvaro (någon påpekade klokt att det väl ändå snarare torde vara den tända lampan som visade att jag var där, men jag vågade alltså inte gå förbi fönstret). Nu ska jag tillbringa en hel vecka ensam på en gård (på gården! vår gård!) på skånska slätten. Kanske inte rätt tillfälle att läsa den då. Jag tror det får bli Sophie Kinsella, från goodiebagen. Kanske skräckligt på ett helt annat sätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh gud, jag hade inte vågat läsa Pine Deep-trilogin ensam på en stor gård! Du kanske helt plötsligt skulle upptäcka att rural Pennsylvania och rural Skåne inte är så olika varandra som man kan tro...

Hoppas det går bra med flytten!