01 augusti 2008

The Master is rising?

Tja, det var ju en synnerligen mesig solförmörkelse. Tur jag inte sportade svetsglasögon. Förvisso gav de cirkelrunda hålen i kartongen halvmåne- (halvsol?-) skuggor, men nja, så impad blev jag nog inte.

Är det förresten bara jag som tänker solförmörkelse - vampyrer mitt på mörkan dag - apokalyps? Och så undrar jag: jag är inte så hemma på zombies, hur är det med dem och dagsljus? Funkar de på samma sätt som vamyrer, måntro? Poff bursting into flames? Eller skulle man, teoretiskt sett, kunna vänta sig en z-attack när som helst på dygnet, solförmörkelse eller ej?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Majoriteten av accepterad Zombie-lore säger att de inte brinner upp av soljus...

De är bara döda människor som också kallas "the livingly imparied" ;-)

Anonym sa...

Fast i de flesta filmer är zombiesarna skeptiska till solljus, så man är lite, lite säkrare när det är ljust ute

Jessica sa...

Märker ni mina Linda Skugge-tendenser? Det var inte avsiktligt, men jag tackar naturligtvis ödmjukast för svar. Jag håller mig - när den kommer tillbaka - i solen, för säkerhets skull :-).