13 augusti 2008

Den upp-och-nervända världen

Insåg precis att jag kom tillbaka till jobbet från semestern en dag för tidigt. Egentligen börjar jag visst inte förrän i morgon. Hur är ett sådan misstag ens möjligt?

Och Ghost Story då, måste väl alla undra över. Hur var den? Blev jag så där skitskraj som jag hoppades? Nej, jag blev ju inte det. Trots att jag verkligen gillade den och verkligen ville så infann sig aldrig den där känslan. Jo, vid ett tillfälle när jag dragit med mig filten och kudden och boken ut i hammocken, och det regnade och jag låg med ryggen mot världen. Då trodde jag mig plötsligt vara bevakad. Men det gick snabbt över. Kanske borde jag sträckläst den, jag misstänker att mitt ströläsande är en av bovarna i det misslyckade läsdramat. Så nu är goda råd dyra: vad göra?

Våldtäkt och romantik, Katrine Kielos ömsom-fakta-ömsom-roman läser jag just nu, och jag får enligt bokcirkelregel inte blogga om den förrns efter mötet den ska diskuteras på (nästa vecka) men en sak kan jag säga: den är läskigare än Straub.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men my goodness! Du ÄR skräckavtrubbad om du inte blir rädd för Ghost Story! Fast du har förstås rätt i att verkligheten oftast är betydligt otäckare än vilken fiktiv shapeshifter som helst.

Anonym sa...

Nej men HUR kan man komma tillbaka en dag för tidigt till jobbet? Det undrar jag. Eller så har du så totalt kopplat av på semestern att du inte har koll längre, och då är det himla positivt! Kommer förbi TCO på måndag så hoppas du är inne då. Läser just nu Niklas Ekdals nya bok I döden dina män som jag snällt nog fått av Boktokan så här innan utgivningsdax. Spännande. Men jag läser oftast inte skräck så jag kan inte ge någon feedback på böckerna du nämner här.