16 september 2005

Trött

Somnade före middan igår. Det var länge sedan, ska tilläggas. Satt uppflugen på en barpall i köket och drack vin och tittade på när A gjorde krämig kantarellrisotto (ja, det går finfint att göra vegansk krämig risotto, och ja, det är kantarellerna från skogsturen för några veckor sedan. Nu är de slut). Hade längtat efter den krämiga kantarellrisotton sen någon gång efter nio på morgonen. Nåväl, när den var klar kom A på att det var möte i husföreningen och gick dit. Under tiden hann jag somna i soffan, och vaknade inte förrän A kom tillbaka. Då åt vi och det var gott. Det bästa är att jag har rester till lunch (tyvärr inget vin, dock) så nu måste jag hålla mig och inte äta lunch klockan tio...

Inte nog med att jag somnade så tidigt igår (hann somna framför teven igen innan jag slutligen gick och la mig på riktigt. Och då var inte klockan mer än tio.) jag vaknade inte i morse. Hörde A göra hallonsmothie i köket, som fortfarande i drömmen. När jag väl vaknade till var klockan kvart över sju. Milda makter, den tiden brukar jag ju vara halvvägs till kontoret. Förklaringen till varför jag fått sova: "Du såg så trött ut". Ja, jag är trött. Och stressad. Desto större anledning att väcka mig, så jag hinner jobba och kan gå hem i tid. Nåväl, alla fungerar olika, och det var av omtanke.

Så, fortfarande något sömndrucken, oduschad, med en köpekaffe på skrivbordet är jag redo att ta mig an dagen.

/J

Inga kommentarer: